Inzameling voor Oekraïne

17 mei 2024

Op 5 mei hebben we Alex in de kerk ontvangen, hij is twee jaar geleden gevlucht, omdat hij niet in het leger kan dienen, maar hij wil wel graag zijn vaderland helpen. Zeker nu  we een speciaal verzoek hebben gekregen uit Cherson, de plaats waar hij vandaan komt. We hebben namelijk uit Cherson de vraag gekregen of we via onze contacten in Rivne weer een hulpgoederentransport kunnen organiseren. En dat doen we graag en daar hebben we jullie hulp dus ook nu weer hard bij nodig!
De hulpvraag uit de Cherson Oblast is heel actueel, omdat het gebied onder constante dreiging ligt vanuit het door de Russen bezette gebied aan de oostkant van de Dnjepr. Een lijst met goederen die we gaan inzamelen vind je hieronder. We zamelen in ieder geval op 20 juni 2024 in bij de Brinkstraatkerk in Bennekom, waar je vanaf 19:00 uur van harte welkom bent. Graag alleen de gevraagde goederen inleveren!
Ook zamelen we deze keer weer geld in, onder andere voor de transportkosten. Maar met jouw financiële steun kunnen onze contacten in Oekraïne ook lokaal levensmiddelen en vooral ook water inkopen. Ze kunnen snel en effectief handelen omdat ze precies weten wat er nodig is en ondersteunen daarmee ook de lokale ondernemers en leveranciers. Geef wat je kunt missen. We zijn ontzettend blij met je hulp. Je kunt je donatie overmaken naar NL96 RABO 0307 0023 57 ten name van Diaconie Gereformeerde Kerk o.v.v. ‘Actie Cherson 2024 Oekraïne’. Help je ons nu ook weer helpen? Zonder jullie hulp kunnen wij niets!

Wat wij nodig hebben:

• Houdbare producten: soep, blik, koek, chocola, muesli
  • Sokken vrouw/man
  • Nieuw ondergoed/ hemden/ T-shirt vrouw/man/kind
  • Maandverband
  • Wasmiddel
  • Vochtige doekjes (biologisch, afbreekbaar i.v.m. milieulast en verstoppingen)
  • Tandpasta, tandenborstel
  • Schoenen man/vrouw, pantoffels
  • Generators
  • Paracetamol, ibuprofen, maar ook alle andere medicijnen
  • Verbandmiddelen