Mirjam Alderliesten

Om bij het jaarthema ‘Aan tafel’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen.

Deze week is het de beurt aan: Mirjam Alderliesten

Naam: Mirjam Alderliesten

Leeftijd: 34 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds September 2022

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat We ons graag wilden aansluiten bij een kerk in het dorp, waar ook andere jonge gezinnen zijn. We zijn namelijk in mei 2022 verhuisd naar Bennekom en wilden graag via de kerk nieuwe mensen leren kennen. We voelden ons al snel thuis in de gemeente. De kerkdienst is voor mij vaak minder aansprekend en mag in zijn geheel wel eigentijdser.

In de bijbel wordt veel samen gegeten. Is er een verhaal uit de bijbel die naar boven komt en waarom … : Het wonderlijke verhaal van de maaltijd met de 5 broden en 2 vissen. Jezus geeft duizenden mensen te eten en er is zelfs over! Ik vind het zo onwerkelijk om dit voor te stellen. Daarin zie ik hoe groot en machtig God is.

Dit is wat de avondmaal voor mij betekent: Ik vind het een mooi moment om extra stil te staan dat Jezus voor mij gestorven is en God daarvoor te danken.

Aan tafel bij Mirjam Alderliesten, hoe ziet dat er bij jouw thuis uit (met wie, waar, wanneer) We eten altijd aan tafel. In de ochtend om 7 uur, iedereen is dan wakker en de kinderen hebben weer zin in de nieuwe dag. Sophie 1 jaar, Tim 3 jaar, Lucas 5 jaar, Ruben en ik. De kinderen hebben een vaste plek aan tafel, wel zo makkelijk. En af en toe wisselen we de plekken weer om. In de ochtend eten we vaak muesli, havermout of cruesli. Soms een boterham met gebakken ei. Lucas en Ruben smeren dan nog hun broodje aan tafel, de rest gaat van tafel als ze klaar zijn. De lunch is aan tafel met wie er thuis is, een boterham. En Sophie eet soms al eerder. Als ik alleen lunch, gaat het vaak anders en is dat vaak op de bank voor de tv. In de avond eten we ook altijd met elkaar, de kinderen zijn goede eters al hebben ze wel voorkeur voor bepaalde gerechten. Favoriet is ook wel echt lasagne.

Wat is een dierbare herinnering van een moment aan tafel? Samen uit eten met mijn man Ruben, dat is echt waardevol om weer met elkaar te spreken en te genieten van de heerlijke gerechten die er gemaakt worden. Met alle kinderen erbij is het toch meer opvoeden en zorgen dat iedereen gegeten heeft. Echt ergens over praten is dan vaak niet mogelijk, er is altijd wel iemand die wat aandacht nodig heeft.

Reageer op de stelling  ‘Aan de tafel in onze gemeente is er ook plek voor iedereen’: Ja dat denk ik wel en ik hoop dat iedereen zich ook thuis mag voelen in de gemeente. Samen eten op een gemeentezondag vind ik ook altijd mooi en waardevol om elkaar wat langer te spreken en naar elkaar om te zien.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Heb je naaste lief, zoals je ook zelf geliefd wil worden.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: John Kors