Collectes 28 april 2024

Kerk In Actie:  Noodhulp in Israël en Gaza

De gebeurtenissen in Israël en Gaza hebben dramatische gevolgen. Het leed onder zowel Joden als Palestijnen is onbeschrijflijk. Kerk in Actie ondersteunt via haar noodhulpprogramma wereldwijd mensen in nood. Dat doen zij nu ook in Israël en Gaza.
In Gaza is dringend behoefte aan voedsel, water, medische benodigdheden en psychosociale hulp. Via het internationale kerkelijk netwerk en in samenwerking met plaatselijke kerken van Palestijnse christenen biedt Kerk in Actie waar mogelijk hulp aan slachtoffers van het huidige geweld, ongeacht hun geloof of afkomst.
In Israël en op de Westelijke Jordaanoever bieden zij praktische en psychosociale hulp aan groepen die nu extra kwetsbaar zijn, waaronder vluchtelingen en arbeidsmigranten uit Azië en Afrika.
Via het programma noodhulp helpt Kerk in Actie getroffen inwoners van Israël, Gaza en de Westelijke Jordaanoever. Steun dit werk!

U kunt uw gift overmaken naar NL96RABO 0307 002357 ten name van Diaconie Gereformeerde Kerk Bennekom. De tweede collecte is bestemd voor kerk en gemeenteleven. Deze gift kan overgemaakt worden naar NL95 RABO 0307 0003 38 ten name van Gereformeerde Kerk Bennekom. U kunt uw bijdragen ook overmaken via de Scipio App of in de collectezak bij de uitgang van de kerk.