Om te benadrukken dat we samen vieren, helpen iedere dienst één of twee kinderen uit groep 3 t/m 8 van de basisschool de dominee: de Helpende Hand.

De Helpende hand is zo’n 10-15 minuten voordat de kerkdienst begint in de consistorie. Daar haalt hij of zij de kinderbijbel op bij de dominee en doet de ‘Helpende-Hand-ketting’ om. Aan het einde van de dienst brengt de Helpende Hand deze ketting weer terug en mag een aandenken uitkiezen.

Op aangeven van de dominee (net voordat alle andere kinderen die naar de kindernevendienst gaan naar voren komen) komt de Helpende Hand met de kinderbijbel naar voren en steekt dan de twee tafelkaarsen aan: een voor het Oude Testament en een voor het Nieuwe Testament. Verder mag de Helpende Hand voorop in de rij naar de kindernevendienst en neemt dan ook het lantaarntje mee.

Soms wordt de Helpende Hand ook gevraagd doopwater naar binnen te brengen of brood en wijn bij de viering van het Heilig Avondmaal.

Vragen

Heeft u vragen over de Helpende Hand of een zoon/dochter die ook wel wil helpen? Mail of app Rianne van der Sar- van Zetten via helpendehand@brinkstraatkerk.nl of 0621660675.