Geda Lutgendorff

Om bij het jaarthema ‘Aan tafel’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen.

Deze week is het de beurt aan: Geda Lutgendorff

Naam: Geda Lutgendorff

Leeftijd: 33

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 2022

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik me er welkom voel en het nu goed past voor ons gezin.

In de bijbel wordt veel samen gegeten. Is er een verhaal uit de bijbel die naar boven komt en waarom … : Ik moet denken aan de klassieker, het laatste avondmaal. Waarschijnlijk omdat hier schilderijen van gemaakt zijn. Ik kan een mooi schilderij wel waarderen en ga graag naar musea.

Dit is wat de avondmaal voor mij betekent: Het avondmaal, het avondeten, het diner. Drie verschillende woorden, met drie verschillende associaties. Het avondmaal, waar we even stil worden gezet en bewust nadenken over wat Jezus gedaan heeft voor ons. We maken allemaal kleine en grote fouten, maar toch houdt God meer van ons! Hoe mooi is het dat God zo liefdevol is! Het avondeten, als moeder van een jong gezin is dit meestal vooral een voedermoment haha. Zo snel mogelijk eten, want iedereen is moe en hongerig aan het einde van de dag. Tussendoor probeert iedereen wat te vertellen aan elkaar. Het diner, dan denk ik meer aan even tijd om te connecten met mijn man Jan Willem. Even genieten van warm eten, proeven, ongestoord praten en weer even de verbinding met elkaar hebben.

Aan tafel bij Geda Lutgendorff, hoe ziet dat er bij jouw thuis uit (met wie, waar, wanneer) Ons gezin bestaat uit 5 personen. Jan Willem, ik, Boaz (6), Noémi (5) en Siem (3). Niemand heeft een vaste plek aan tafel, we houden wel van wat wisseling. Het favoriete eten van de kids zijn de bekende 3 p’s en Hollandse kost. Ons favoriete eten is Aziatisch. Bij het diner proberen we naar ieders dag te vragen, al is dat een hele uitdaging tussen het aanleren van de tafelmanieren door!

Wat is een dierbare herinnering van een moment aan tafel? We eten niet alleen aan tafel, maar deze wordt ook gebruikt om een spelletje te spelen. Laatst zat ik met onze oudste ‘Monopoly Bennekom’ te spelen. Ik genoot ervan, omdat ik merkte dat ik ondertussen spelletjes kan spelen met hem die ik zelf ook graag doe!

Reageer op de stelling  ‘Aan de tafel in onze gemeente is er ook plek voor iedereen’: Mag ik kort van stof zijn? Ja, dat denk ik wel.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Toen we ons aansloten in de gemeente, merkte ik dat we zo konden meedoen in een geoliede machine. We voelen ons erg welkom. Ook heb ik een aantal gemeenteleden leren kennen, die echt een levend geloof hebben en verlangen naar God hebben. Dat vind ik mooi en inspirerend.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Mirjam Alderliesten