Rino Beernink

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Rino Beernink

Naam: Rino Beernink

Leeftijd: 52

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 2002

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat Ik mij in de Brinkstraatkerk vanaf het begin heb thuisgevoeld. In ben opgegroeid in Zeeland en heb, voordat we naar Bennekom verhuisden, in Ede gewoond.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Het vertrouwen dat God je nooit verlaat wanneer je hem zoekt. Dit geeft mij veel rust.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Een tekst uit Psalm 34: Proef, en geniet de goedheid van de Heer, gelukkig de mens die bij hem schuilt.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Een plek om tot bezinning en tot rust te komen en om samen het geloof in Gods goedheid te delen.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met In mijn vrije tijd ben ik graag buiten. Wandelen, fietsen, in de tuin werken of genieten op onze zeilboot.

Mooiste plekje van Bennekom is: Bennekom is een mooi dorp met een afwisselend landschap. Vooral de overgang van het bos naar bouwland vind ik een mooi gebied.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ondanks deze bijzondere tijd hoop ik dat wij met elkaar een plek zijn en blijven waar iedereen zich thuis voelt.

Ruimte voor overige opmerkingen: Veel respect voor iedereen die zich nog steeds inzet om met elkaar kerk te kunnen zijn.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Carla Brandse