Carla Brandse

Elke paar weken kunt een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Carla Brandse, 54 jaar en lid van de Brinkstraatkerk sinds 1999 (toen ze in Bennekom kwamen wonen).

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat Nou momenteel zit ik er niet. Door de combinatie van Corona en mijn werk in de zorg ben ik extra voorzichtig, dus heb ik het nog niet aangedurfd. Maar ik heb mij er altijd thuis gevoeld en er tot nu toe fijne herinneringen aan.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Onvoorwaardelijke liefde van God en dat we die Liefde aan onze medemens doorgeven.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Eigenlijk Psalm 139, Hij kent mij en ziet mij waar ik ook ga. Je mag zijn wie je bent en hoef je niet mooier voor te doen. De versie van The Psalm Project vind ik dan ook erg mooi!

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Een plek waar je tot rust kan komen en energie op kan doen voor de komende week.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Tuinieren fietsen, dieren in de natuur spotten en puzzelen en ik ga er graag samen met mijn man op uit met de camper in Nederland of de rest van Europa.

Mooiste plekje van Bennekom is: De Binnenveldse Hooilanden, man wat is dat prachtig geworden en wat is daar veel te zien.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Deze vraag doet mij denken aan een uitspraak van Denis Mukwege, een Congolese arts, winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede, die opstond tegen seksueel geweld tegen vrouwen in conflictgebieden. Hij zei: “Ask yourself every day what you can do for someone else that day. That makes the world a better place!”

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Ingrid Fluit