Akke Vierbergen-Dam

Akke Vierbergen

In de serie ‘Deel je leven’ kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Akke Vierbergen-Dam: ‘Als het leven moeilijk is, weet ik dat God altijd bij me is en me nooit loslaat. Als het leven mooi en fijn is, weet ik dat Hij mijn ogen heeft geopend voor al het mooie wat het leven biedt.’

Naam: Akke Vierbergen-Dam

Leeftijd: 56 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds mei 1992

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik me er thuis voel en het fijn vind om samen met anderen te luisteren, zingen en bidden. Dit versterkt mijn geloof.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Als het leven moeilijk is, weet ik dat God altijd bij me is en me nooit loslaat. Als het leven mooi en fijn is, weet ik dat Hij mijn ogen heeft geopend voor al het mooie wat het leven biedt.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Johannes 14:23 Indien iemand Mij liefheeft, zal hij mijn woord bewaren en mijn Vader zal hem liefhebben en wij zullen tot Hem komen en bij hem wonen. Dit was mijn trouwtekst 33 jaar geleden.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Even een moment van bezinning, weg uit de drukte van het dagelijkse leven, de sleur. Even genieten van mooie liederen, luisteren naar het waarom en waarvoor wij hier op aarde zijn en om daarna weer opgeladen de nieuwe week te kunnen ingaan.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met houd ik me graag bezig met zingen bij “Het Andere Koor Bennekom”, yoga, fietsen door het mooie Binnenveld en genieten van een cappuccino op een leuk terras.

Mooiste plekje van Bennekom is: Het Binnenveld, mijn droom is daar ooit te mogen wonen in een verbouwd boerderijtje.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Laten we allen vanuit ons geloof omzien naar degenen die het moeilijk hebben, ziek zijn of verdriet hebben. Een gesprekje met degene die naast je zit in de kerkbank, een kaartje om iemand op te beuren. Het zijn vaak de kleine gebaren die iemand een fijne dag kunnen bezorgen maar waar we ons vaak de tijd niet voor gunnen.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Herman Korblet