Herman Korblet

Om elkaar beter te leren kennen, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Herman Korblet.

Naam: Herman Korblet.

Leeftijd: 73

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 1985

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat Wij verhuisd waren van Ede naar Bennekom. Voorheen woonde ik in Bergentheim (Overijsel) Voor mijn werk ben ik naar Ede verhuisd.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: ik geloof dat de Here Jezus voor mij gestorven en opgestaan is.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Weest dan navolgers Gods, en wandelt in de liefde. Deze tekst kreeg ik mee toen ik in 1969 belijdenis deed van mijn geloof. Hier heb ik nog steeds wat aan en versterkt mij overal in wat ik meemaak.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Het is een gebouw. Hier vind ik wel altijd saamhorigheid en fijn om hier bij elkaar te komen om naar Gods woord te luisteren en te zingen.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Vrijwilligerswerk in de kerk. b.v. Antje rijden, exploitatiecommissie, koffie zetten, assisteren bij bediening van het Avondmaal in Walraven, zingen(Con-Amore), De Zonnebloem, mondharmonica spelen in verzorgingshuizen, ledenadministratie PCOB Bennekom., fietstochten maken met mijn vrouw Marjan, e.d.

Mooiste plekje van Bennekom is: De Kraats. Afgelopen jaar daar veel gewandeld.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ik heb ervaren in deze coronatijd dat het heel belangrijk is om samen de dienst te vieren dat heb ik echt gemist vooral het samen zingen.

Ruimte voor overige opmerkingen: Ondanks deze rare periode heb ik bij feestelijke gebeurtenissen (verjaardag,50 jaar huwelijk) het als heel fijn ervaren de ontvangen post en telefoontjes. Ik hoop dat wij weer snel met een volle kerk bij elkaar kunnen komen en samen zingen.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Dick Bootsman.