Brigitte van der Bij

Brigitte vd Bij

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Brigitte Walburga Van der Bij (61).

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 2011

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat mijn vriend hier al bij aangesloten was. Het is fijn om samen in de Brinkstraatkerk te zijn. Voorheen ben ik vaak verhuisd (Gouda, Schiedam, Groningen, Lemmer, Leerdam) en ben bij het Leger des Heils en diverse kerken aangesloten geweest. Het is voor mij leerzaam geweest om over heilige huisjes heen te kijken.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: De liefde van Jezus. Leven in de voetsporen van Jezus die mij heeft voorgeleefd. Ik mag dus liefde geven, liefde van Hem ontvangen, genieten van het goede wat door Hem gegeven wordt, er blij mee zijn en dit delen.

Mijn favoriete bijbeltekst is: wat op het (geërfde) tekstbordje naast mijn bed staat “ Zoo God voor ons is wie zal tegen ons zijn?”

Dit is wat de kerk voor mij betekent: de kerk dat zijn wij mensen bij elkaar. We zoeken naar geestelijke voeding, delen het brood en wijn, zingen tot God en bidden met elkaar vóór elkaar, voor iedereen, dus ook voor hen buiten de kerk.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met stamboomonderzoek, denksport (puzzelen), contacten met mensen onderhouden en kamperen in mijn Van.

Mooiste plekje van Bennekom is: onze achtertuin geworden.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Heel vaak heb ik afscheid moeten nemen van kinderen en mensen en daarbij ervaren dat Hij met zijn liefde naast mij en de ander stond. Ook kwamen er toen andere fijne (positief denkende christen) mensen op mijn pad. Er samen zijn voor elkaar en de ander, in goede en slechte tijden, dat is zo mooi! Zo heeft Jezus het bedoeld, denk ik.

Ruimte voor overige opmerkingen: Ik hoop dat we snel weer samen kunnen zijn! Dank aan allen die zich in deze coronatijd ons weten te binden d.m.v. kerkdienst e.d.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Akke Vierbergen.