Gerard Beldman

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Gerard Beldman (60).

Lid van de Brinkstraatkerk sinds maart 1993

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat wij hiervoor in de Betuwe gewoond hebben en het daar, ook kerkelijk, niet naar onze zin hadden. Reden om te verhuizen. Daarnaast ben ik opgevoed in een traditioneel Gereformeerd gezin in Enter. Waarbij het geen vraag was of je 2x per zondag naar de kerk ging. En dan om 13:00 uur de jongensverenging. Je was de hele zondag met de ‘kerk’ bezig.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: het vertrouwen in God als onze Vader en dat wij mogen uitzien naar Zijn Hemels Koninkrijk. Al hoop ik eerlijk gezegd wel dat het nog jaren duurt.

Mijn favoriete bijbeltekst is: ‘Ik en mijn huis, wij zullen de Here dienen’, dit is onze trouwtekst waar Sientje en ik nog steeds veel waarde aan hechten.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Bezinning en ontmoeting. Voor ons geloof hebben we ‘voeding’ nodig. Die krijgen we o.a. in de wekelijkse kerkdiensten. Daarnaast is het een ontmoeting met gemeenteleden. Wij vinden dit erg waardevol.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met o.a. wandelen en zingen, ik ben lid en voorzitter van CRK Fiducia-Ede en daarnaast ben bestuurslid / financieel administrateur van LTO Gelderse Vallei. Dat zijn al wekelijkse activiteiten die, naast mijn werk, al de nodige tijd vergen. Ook passen Sientje en ik met regelmaat op de kleinkinderen. En ja, ook in en rondom ons huis zijn er altijd wel werkzaamheden. Tsja, en natuurlijk gaan we er graag op uit met de caravan.

Mooiste plekje van Bennekom is: Bennekom is een mooi dorp. We kunnen hier en daar wel opmerkingen plaatsen maar dat is niet nodig. Bennekom is mooi en veelzijdig. Wij zijn verder tevreden met ons plekje aan de Brinkerweg.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Covid-19 is nu bijna 2 jaar onder ons en ik hoop dat een ieder zich weer ‘vrij gaat voelen’ om de wekelijkse diensten te bezoeken. In die periode dat het mogelijk was werden de voorzorgsmaatregelen goed opgevolgd. Wij hebben ons in ieder geval altijd ‘veilig’ gevoeld.

Ruimte voor overige opmerkingen: veel respect heb ik voor onze beide predikanten en voor een ieder die een taak vervult binnen onze kerk. Hopelijk blijft een ieder gemotiveerd zodat we een bloeiende kerk mogen zijn en blijven.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Jan van de Beek