Klaas Muller

Klaas mulder

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Klaas Muller, lid van de Brinkstraatkerk sinds 1978.

Naam: Klaas Muller

Leeftijd: 82 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds maart 1978

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik de Brinkstraatkerk een pluriforme kerk vind, waarin mensen met diverse opvattingen lid kunnen zijn en toch samen één gemeente mogen zijn.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: dat ik in God mag geloven op mijn manier en dat ik in mijn leven met Hem op weg mag gaan en Hij mij leidt door zijn Woord.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Ik heb geen speciale tekst uit de bijbel.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Door de kerk krijg je sociale contacten met mensen, want dat vind ik belangrijk en weet je wat er in de gemeente leeft en kun je als het nodig is elkaar steunen en helpen.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met een paar keer in de week fitness training, zingen in twee koren Fiducia Ede en Projectkoor van de kerk, met de hond wandelen, klusjes in huis en tuin doen, mijn postzegelverzameling op orde brengen.

Mooiste plekje van Bennekom is: vind ik het Bart Elst plantsoen voor al in het voorjaar met zijn bloeiende bomen.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ik heb het al hier boven gezegd, dat we samen als één gemeente van Christus mogen zijn ondanks onze verschillen.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Gerard Beldman.