Hennie Wildekamp

Om bij het jaarthema ‘Aan tafel’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen.

Deze week is het de beurt aan: Hennie Wildekamp

Naam: Hennie Wildekamp

Leeftijd: 69 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 1980

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat omdat ik van huis-uit Gereformeerd ben en automatisch lid ben geworden van de Gereformeerde Brinkstraatkerk toen ik in Bennekom kwam wonen. Ik voel me er prima thuis, maar dat wil niet zeggen dat ik me bij een andere kerk niet thuis zou kunnen voelen. Ik kijk graag over kerkmuren heen.

In de bijbel wordt veel samen gegeten. Is er een verhaal uit de bijbel die naar boven komt en waarom … : Er zijn meerdere verhalen, maar het verhaal van Zacheüs vind ik wel mooi. Jezus vraagt daar of hij bij Zacheüs te gast mag zijn. Zacheüs is niet eerlijk en krijgt toch een kans bij Jezus. Waar wij soms meteen een oordeel hebben, heeft Jezus dat niet.

Dit is wat de avondmaal voor mij betekent: dit vind ik een moeilijke vraag maar ik denk dat we brood en wijn als geschenk van God ontvangen, niet omdat we het altijd zo goed doen, maar uit genade. Wij zijn afhankelijk van de gaven van God. Het is ook een teken van verbinding met elkaar en van gastvrijheid. Wij kunnen dit weer uitdelen in het leven van alledag, letterlijk en figuurlijk.

Aan tafel bij Hennie Wildekamp, hoe ziet dat er bij jouw thuis uit (met wie, waar, wanneer) Etend met mijn man Joop.

Wat zet jij graag op tafel als je gasten hebt (en waarom)? Iets wat zij lekker vinden, omdat je het je gasten naar de zin wilt maken.

Wat is een dierbare herinnering van een moment aan tafel? Dat zijn er meerdere, maar vroeger thuis het eten met familie met de kerstdagen en nu met de kinderen en kleinkinderen.

Reageer op de stelling  ‘Aan de tafel in onze gemeente is er ook plek voor iedereen’: Hier ben ik het wel mee eens. Iedereen is welkom, wie je ook bent of wat je ook doet.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ik hoop dat we elkaar (blijven) respecteren, hoe verschillend we ook zijn en dat we de kerkdiensten zo kunnen organiseren dat elke generatie zich thuis voelt.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Sara Geffroy