Sara Geffroy

Om bij het jaarthema ‘Aan tafel’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen.

Deze week is het de beurt aan: Sara Geffroy

Naam: Sara Geffroy

Leeftijd: 75 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds Sinds oktober 2021 ben ik gast lid en sinds september 2022 lid.

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat Ik mij hier het meest dicht bij mijn vorige kerkgemeenschap voel. Hier wordt het evangelie van Christus gepreekt met een mooie liturgie. Het voelt voor mij als een gemeente in beweging, zowel voor ouderen, als ook voor jongeren is hier veel aandacht. De grootte van de gemeente was wel even wennen. Voorheen was ik lid van de Vrijgemaakte kerk in Wageningen. Nu zijn de kerkmuren voor mij weggevallen en zo zocht ik een gemeente van Christus in mijn eigen dorp. Het werd de Brinkstraatkerk.

In de bijbel wordt veel samen gegeten. Is er een verhaal uit de bijbel die naar boven komt en waarom … : Nu ik dit stukje aan het schrijven ben, is de 40 dagentijd net begonnen. Het kan niet anders, dan dat ik nu denk aan de laatste maaltijd, die Jezus vierde met zijn vrienden. Ik blijf dit bijzonder indrukwekkend vinden. Een ander verhaal, dat ik mooi vind is de spijziging van de 5.000. Jezus deelt hier uit, er is genoeg …! Zo ervaar ik dat nog steeds, ook als het soms moeilijk is.

Dit is wat de avondmaal voor mij betekent: Het Heilig Avondmaal blijft voor mij de meest bijzondere maaltijd, vooral als ik de instellingswoorden tot mij door laat dringen en het feit dat Jezus zelf onze Gastheer is. Ook bijzonder is, dat wij deze maaltijd delen met velen, waarmee wij anders toch niet zomaar gegeten zouden hebben. Jezus voor mij gestorven, Jezus voor mij betaald…

Aan tafel bij Sara Geffroy, hoe ziet dat er bij jouw thuis uit (met wie, waar, wanneer) Ik eet, nu het “nest” leeg is samen met mijn man. Daarvoor met onze 5 ( schoon)kinderen en regelmatig de kleinkinderen. Gelukkig gebeurt dit nu ook nog op de “hoog tij” dagen. Verder heb ik regelmatig 1 of 2 gasten aan tafel. Wij bidden voor het eten en luisteren na afloop naar een Podcast, meestal volgt er dan een gesprek. Een gezamenlijke maaltijd geeft verdieping aan vriendschap.

Wat is een dierbare herinnering van een moment aan tafel? Er zijn veel dierbare herinneringen geweest, maar een recent dierbare herinnering is, dat ons 9 jarig kleinzoontje vroeg (in zijn gebedje) of de Here Jezus voor zijn zieke opa wilde zorgen.

Reageer op de stelling  ‘Aan de tafel in onze gemeente is er ook plek voor iedereen’: Zeker is er in de gemeente plek voor iedereen! Dat is juist het mooie van gemeente zijn, samen zijn, samen de schouders eronder. Kinderen, jongeren, middelbaar en ouderen, samen vormen wij de gemeente van Christus en.. “ samen in de naam van Jezus heffen wij de lofzang aan”

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Twee coupletten uit lied 385. De tafel van samen, de tafel is gedekt. Wij mogen komen eten En niemand wordt vergeten. De tafel van samen, de tafel is gedekt. ’t Geheim van het leven wordt zomaar verstrekt. Wij vieren de maaltijd, wij vieren samen feest. Hier durven wij te dromen Dat alles goed zal komen. Wij vieren de maaltijd, wij vieren samen feest In naam van de Vader, de Zoon en de Geest.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Evelyn v.d. Peppel.