Erik Eijgenraam

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Erik Eijgenraam.

Lid van de Brinkstraatkerk sinds mijn geboorte op 26 november 1970

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik daarmee ben opgegroeid. We wonen inmiddels al heel lang in Ede maar hebben in Ede nooit een kerk gevonden waar we ons net zo thuis voelen als in de Brinkstraatkerk.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: vertrouwen in God en vanuit dit vertrouwen optimistisch en positief in het leven staan. Daarnaast vind ik omzien naar elkaar belangrijk.

Mijn favoriete bijbeltekst is: de bijbeltekst bij onze trouwdienst over het 3-voudig snoer (Prediker 4:12). Bianca en ik zijn inmiddels ruim 26 jaar getrouwd.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: een fijne plek waar je samen met anderen het geloof kan vieren. Elke dienst heeft wel een moment dat je raakt, in een lied, een tekst of een gebed.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met diverse sporten; tennis, hardlopen, wielrennen en golfen. Dat laatste doen we inmiddels met het hele gezin. Verder ben ik lange tijd trainer / coach geweest bij het korfbalteam van 2 van onze 3 kinderen.

Mooiste plekje van Bennekom is: de DVO hal. Ik heb daar vele mooie herinneringen liggen aan de tijd dat ik bij DVO speelde.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: ik denk dat we met z’n allen trots mogen zijn op onze kerk en gemeente maar het is niet vanzelfsprekend dat dit zo blijft. De groep gemeenteleden jonger dan 40 is inmiddels niet zo groot meer en het invullen van alle functies gaat steeds moeilijker. Voor dat laatste zou naar mijn mening een duidelijkere scheiding moet komen tussen pure bestuursfuncties en uitvoering door een groep “helpende handen”. Veel gemeenteleden willen best een taak doen maar dan zonder de bijbehorende automatische vergaderlast.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Christian van Zwieten.