Agine Benthem

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Agine Benthem.

Leeftijd: 58 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 1962

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik mij bij de gemeenschap en de beleving van de Brinkstraatkerk thuis voel.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: het Christelijk geloof is voor mij een inspiratiebron voor mijn leven.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Johannes 1 en dan met name vers 4: “In het woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen.” Niet gemakkelijk te begrijpen, maar wel hoopgevend.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: een plaats waar ik weer kan opladen en delen.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met lezen, puzzelen piano spelen (en piano studeren), wandelen.

Mooiste plekje van Bennekom is: Het Bennekomse bos, erg fijn als achtertuin.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ervaar het leven als een cadeau en probeer dit gevoel te delen met anderen.

Ruimte voor overige opmerkingen: ik vind het leven soms ook onbegrijpelijk; er zijn mensen die elke strohalm vastgrijpen om verder te leven en er zijn aan de andere kant mensen die het leven dat ze hebben niet meer willen leven. Dat er zoveel verschil in beleving is, vind ik soms onbegrijpelijk.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Andre Feenstra