Samen vieren

Het hart van ons kerk-zijn klopt in de zondagse kerkdienst. Daar beleven we de omgang met God en elkaar. Wij staan voor de opdracht ons geloof levend te houden, samen met alle generaties. Dat doen we in veelkleurige kerkdiensten qua vorm en muziek. In al onze diversiteit stemmen wij zo af op de golflengte van God.

Maar dat doen we niet alleen op zondag. Ook door de week maken we ruimte voor viermomenten. Op prikkelende wijze slaan we zo een brug tussen de zondagse dienst en ons dagelijks leven. Dat doen we door dat leven onderdeel te laten zijn van de kerkdienst. Maar ook door ons vieren op zondag mee te nemen de week in. Omdat alle mensen van God gaven hebben gekregen, maken we ook in de diensten gebruik van die gaven. Dat leidt tot diensten muziek (orgel, piano, band) en andere bijdragen van jong en oud, waarin Gods Woord verkondigd wordt en de dominee minder centraal staat. Zo vormen wij met elkaar een levend mozaïek tot Gods eer.

Een levend mozaïek ben je niet zomaar. Dat vraagt om vele kleurtjes en vormen. Ook jij/u kunt hier kleur aangeven. Doen jullie mee?

Contact Liturgie commissie

Contact werkgroep liturgie

Wilt u meer informatie over de werkgroep liturgie en/of meehelpen met het voorbereiden van een kerkdienst, stuur dan een bericht.

Neem contact op met Wim van der Heide.

Neem contact op met Jan Broekhuis.

Kijk voor meer informatie op de pagina van de werkgroep liturgie.