Jongeren en ouderen doen in onze kerk belijdenis van hun geloof. Dat is een mooi persoonlijk moment en wordt in het openbaar afgelegd, voor in de kerk.

Wat is belijdenis doen? Tijdens een feestelijke kerkdienst maak je de keuze om met God te willen leven, kenbaar in het midden van de gemeente. Je doet de belofte om trouw te zijn in je toewijding aan de Heer. Mocht je als kind gedoopt zijn, dan is jouw belijdenis een bevestiging van de doopgelofte die je ouder(s) ooit over jou hebben afgelegd. Als je niet nog gedoopt bent, dan wordt je in deze dienst gedoopt. Belijdenis doen is kiezen voor God en Zijn gemeente, de kerk ‘van alle eeuwen en plaatsen’. Je kiest er ook heel praktisch en bewust voor om (op dit moment) betrokken te zijn bij de Brinkstraatkerk.

Is dat wat voor mij? Ben je eraan toe om openlijk ja te zeggen tegen Jezus Christus en een gelofte te doen in de kerk? Twijfel je, maar wil je meer te weten komen en zoek je verdieping? Ben je met de Bijbel opgevoed en is het weggezakt, maar begint het weer te trekken? Er kunnen verschillende redenen zijn om je aan te melden voor de ‘belijdeniscatechisatie’. Je hoeft het zeker niet allemaal op een rijtje te hebben: je bent van harte welkom met al je vragen, verlangens en twijfels!

Belijdenis doen

De opzet: In het najaar en voorjaar komen we bij elkaar voor een open gesprek over de basics van het Christelijk geloof. Daarbij kan je denken aan topics als:

• Wie is God (voor jou)?
  • Waarom eigenlijk kiezen voor het christelijk geloof?
  • Wat zou ik graag over (de drie-enige) God willen ontdekken & leren?
  • Wat beloof ik eigenlijk wanneer ik belijdenis doe en waarom?
  • Hoe geef ik de Bijbel en het gebed een plek in mijn (drukke) leven?
  • En wat betekent het in de praktijk om deel te zijn van een geloofsgemeenschap

We doen dit op een afwisselende manier, soms met beelden, in gesprek met elkaar en met de Bijbel. Je zult uitgedaagd worden om je eigen vragen in te brengen en te ontdekken. Het is allereerst een persoonlijke reis, maar wel eentje die je samen met anderen aflegt. Daarom vragen we wel een commitment van je. De sfeer is informeel maar niet vrijblijvend. Het is een intensieve periode, je moet erin investeren maar dan krijg je er ook wat voor terug.

Aanmelden kan bij een van de predikanten: ds. Garbrich Baalbergen (ds.gbaalbergen@brinkstraatkerk.nl