Piet Burgsteijn

Om de paar weken kunt u een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Piet Burgsteijn, 65 jaar.

Naam: Piet Burgsteijn

Leeftijd: 65 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 1980 (met een tussenpoos toen wij 7 jaar in Heelsum woonden)

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat omdat Gea in de Brinkstraatkerk een trouwer kerkganger was dan ik (Hervormd), ik ben met haar meegegaan en wij voelen ons samen heel goed thuis in de Brinkstraatkerk.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Er is een heleboel dat ik echt niet precies begrijp, waar ik geen goed beeld van heb, maar Jezus heeft ons geleerd heeft hoe wij moeten leven, met elkaar en de wereld moeten omgaan. Dat staat al in mijn favoriete Bijbeltekst: Er is jou, mens, gezegd wat goed is, je weet wat de HEER van je wil: niets anders dan recht te doen, trouw te betrachten en nederig de weg te gaan van je God. Micha 6:8

Dit is wat de kerk voor mij betekent: De Brinkstraatkerk is een plek waar de diversiteit van gelovigen toch samen naar de kerk kan gaan en naar elkaar omkijkt. Een plek waar je op zondag bezinning en zingeving vindt en elkaar ontmoet.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met wandelen en samen fietsen op de e-bikes, elke dag 2 kranten lezen en thuis een beetje aanprutsen. Ook gaan wij heel graag op vakantie, ’s zomers met de caravan, maar ook in de herfst en winter gaan we graag een weekje weg. Samen met vrienden naar Vitesse en elke week wel een keertje naar DVO, al ben ik nu zelf geen actieve korfballer meer.

Mooiste plekje van Bennekom is: We hebben zoveel: Het bos aan de oostkant met de heitjes, de Kraats, het centrum waar alles is en ons eigen huis en tuin in een fijne omgeving.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Het helpt echt om op zondag ook regelmatig naar de kerk te gaan, dan kun je er weer een weekje tegen.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Ineke van Dooren