Harry Haverkamp

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Harry Haverkamp.

Leeftijd: 77 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds juli 1986

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat We zijn van huis uit gereformeerd dus toen Mery en ik samen met onze drie zonen vanuit Eibergen naar Bennekom verhuisden lag het voor de hand dat we lid werden van de Brinkstraatkerk. We vonden het wel een grote kerk, zeker vergeleken met die in Eibergen

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Ik weet mij geaccepteerd door God. Hij geeft mij koers in mijn leven en vertrouwen in de toekomst.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Er zijn veel teksten in de bijbel die me aanspreken. Diverse psalmen die passen bij de ups en downs van het leven. Voor mij springt het visioen van het komend vrederijk (zie Jesaja: 2 vers 1-8 en Micha: 4 vers 1-4) er uit. Die bijbelgedeelten geven me zicht op hoe God ons leven en zijn schepping bedoeld heeft en hoe we daar ook in het hier en nu naar op weg kunnen gaan.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: De Brinkstraatkerk is voor mij de gemeenschap waarin ik samen met anderen mijn geloof kan beleven en versterken. Voor mijn geloof is onze gemeente belangrijk. Het is goed dat er in onze gemeente ruimte is zodat we, ondanks verschillen in geloofsaccenten, er ons toch samen thuis kunnen voelen.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Zoals gezegd lezen en ook bridgen, fietsen,- ook wel lange afstanden- en sinds twee jaar zingen in het projectkoor. Bert van Oostveen en ik hebben samen een volkstuin. En ook ben ik een enthousiast imker. Mijn 7 volken zijn gelukkig redelijk goed de winter doorgekomen.

Mooiste plekje van Bennekom is: Het fietspad langs de Grift. Het ligt wel in de provincie Utrecht maar het is toch ook een beetje Bennekom. Nu in het voorjaar zie en hoor je er kieviten, wulpen en soms ook een grutto of tureluur.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Hier in de Brinkstraatkerk hebben we een gemeente waarin veel wordt opgepakt, waar we naar elkaar omzien en ook naar anderen over kerkgrenzen heen. Dat is een groot goed.

Ruimte voor overige opmerkingen: ik kijk uit naar de dag dat we weer samen in een volle kerk kunnen vieren en zingen.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Bart Erik van Uffelen.