Lia Bouter

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Lia Bouter (60).

Lid van de Brinkstraatkerk sinds Ik weet het niet precies, ongeveer sinds 1990.

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik me daar thuis voel. Ik ben opgegroeid in een Gereformeerde Bond gezin en kerk, waar ik me qua diensten niet thuis voelde, maar waar wel jeugdwerk was (koffiebar) Dat is de basis geweest voor mijn geloof nu.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: De kern is en blijft het geloof in de Onze Heer, Jezus Christus. Dat we daarin geloven en eruit leven. En er zijn voor elkaar.

Mijn favoriete bijbeltekst is: Er zijn veel mooie teksten, maar de belangrijkste voor mij is: ‘Zie ik ben met u, alle dagen’! Dat is waar we altijd op mogen vertrouwen, ook als het leven moeilijk is.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Bemoediging, troost, ontmoeting, zingen, leren, en er zijn voor elkaar.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Lezen (vanwege het feit dat ik slechtziend ben, zijn luisterboeken een uitvinding waar ik zo verschrikkelijk blij mee ben) wandelen, fietsen, leuke dingen doen met vrienden, op bezoek gaan bij ouderen of een boodschapje voor hen doen, Of gewoon even kletsen en een bakkie doen.

Mooiste plekje van Bennekom is: ‘De Kraats’. Genieten van de natuur en even lekker uitwaaien.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Blijven verbinden, en er zijn voor elkaar.

Ruimte voor overige opmerkingen: Complimenten voor al die mensen in de kerk, die er toch ondanks veel beperkingen, een mooie dienst van maken.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Brigitte van der Bij.