Deel je leven: Kees Jochemsen

Deel je leven 11 Kees Jochemsen Om bij het jaarthema 'Deel je leven' aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. 

Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Kees Jochemsen

 

Naam: Kees Jochemsen

Leeftijd: 75 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds: mijn doop in 1943

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik in deze kerk ben opgegroeid. Een kerk, die in mijn jeugd duidelijk in de confessionele traditie stond. Ook in mijn leven ben ik over verschillende zaken anders gaan denken, maar toch voel ik mij in bovengenoemde traditie nog altijd thuis. Daarom vind ik het soms moeilijk om alle veranderingen in onze kerk mee te maken en voel ik me soms nogal “ontheemd”. Toch wil ik blijven meebouwen aan onze kerk. Bovendien zou ik de gemeenschapszin en de betrokkenheid op elkaar niet willen missen.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof:

Dat ik als zondig mens door het offer van Jezus Christus, mijn Heer en Heiland, een geliefd kind van God ben. Dat is nauwelijks te bevatten, maar het geeft mij veel bemoediging en hoop.

Mijn favoriete bijbeltekst. Dat is bij mij nogal wisselend. Ik las kortgeleden een gedeelte uit de Bijbel over Jezus en de blindgeborene. Toen ik in een bijbelleesgids een toelichting op dit gedeelte las, werd ik geraakt door Ps 66:7 berijmd:

De naam des Heren zij geprezen!

Hij, die getrouw is en nabij,

heeft mijn gebed niet afgewezen.

De Heer is goed geweest voor mij.

Dit is wat de kerk voor mij betekent. Dit is voor mij de plek, waar ik mijn geloof kan opladen en voeden, door prediking, gebed en zang. Om vandaaruit hopelijk wat te kunnen betekenen voor degenen, die op mijn pad komen.

Mijn favoriete boek is: Eindelijk thuis van Henry Nouwen. Hierin bespreekt hij op meesterlijke wijze het schilderij van “Rembrandt” over de verloren zoon, waardoor die gelijkenis veel meer voor mij ging leven.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met werken in de tuin, fietstochten maken met mijn vrouw door heel Nederland en af en toe daarbuiten. Bovendien lees ik graag waargebeurde verhalen. Zo las ik recent het boek “De rechtvaardigen” van Jan Brokken. Jammer dat de hoofdpersoon in dit boek, die duizenden Joden in WO2 van de wisse dood wist te redden, pas na zijn dood eer en erkenning kreeg.

Het mooiste plekje van Bennekom. Toen wij nog in “Het Binnenveld” woonden, fietsten wij vaak na gedane arbeid “een rondje Grift”. Nu wij in Bennekom-dorp wonen, is het dikwijls “een rondje Kraats”. Overigens is een wandeling door “het Hoekelumse bos” ook een aanrader.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ik hoop, dat de blijde boodschap van Gods liefde en genade tot in lengte van jaren in alle duidelijkheid mag worden verkondigd in onze kerk en velen tot zegen zal zijn.

En dan nog… Ik zit op het Edese koor “The new Creation”, dat onder de bezielende leiding staat van Jan Broekhuis. Een lied, waar ik elke keer als we het zingen veel bemoediging uit haal is: “Ik zal er zijn”, van Sela.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Geurt van de Zandschulp

 

Nieuwsbrief

Inschrijven nieuwsbrief
Voornaam

Ongeldige invoer

Achternaam

Ongeldige invoer

email adres

Ongeldige invoer





Adres

Brinkstraat 41

6721 WR Bennekom

0318 - 414157

Info@brinkstraatkerk.nl

Routebeschrijving

Volg ons ook op: facebook