Ingrid Fluit

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan Ingrid Fluit (55).

Lid van de Brinkstraatkerk sinds in 2015 ben ik naar Bennekom verhuisd en sindsdien lid van de Brinkstraatkerk.

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat ik ben gaan samenwonen met Eric Jansen en hij was al lid van de Brinkstraatkerk. Ik ben met hem meegegaan en voel me er thuis.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: 2 Joh. 1 vers 5 en 6: ik vraag jullie elkaar lief te hebben. Dat betekent dat we leven volgens de regels van God. Want Gods belangrijkste regel is, dat we leven in liefde. (bijbel in gewone taal).

Mijn favoriete bijbeltekst is: Johannes 8:12: Ik ben het licht der wereld, wie Mij volgt zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het Licht des Levens hebben.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: geestelijk gevoed worden door de woorden van de voorganger maar het samen zingen vind ik toch het allerfijnste.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met lezen, wandelen, fietsen, leuke dingen doen met familie en vrienden.

Mooiste plekje van Bennekom is: het Bennekomse Bos, Horapark, het Binnenveld.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: blijf omzien naar elkaar.

Ruimte voor overige opmerkingen: ik hoop dat de Brinkstraatkerk een levendige kerk blijft die jong en oud blijft aanspreken.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Bettine van der Laan