Bettine van der Laan – Beekhuizen

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: Bettine van der Laan – Beekhuizen (58 jaar).

Lid van de Brinkstraatkerk sinds mijn geboorte in 1963

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat dit eigen voelt, het is voor mij een hele vertrouwde plek. Natuurlijk is er wel eens iets waar ik het niet mee eens ben, maar de ideale kerk bestaat niet. We vormen met elkaar een geloofsgemeenschap; waarbij we allemaal verschillend zijn.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: liefde en hoop

Mijn favoriete bijbeltekst is: Maar wie hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput. ( Jesaja 40:31)

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Geïnspireerd blijven door de boodschap, elkaar ontmoeten en zo nodig voor elkaar klaarstaan.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Lezen, in de tuin bezig zijn.

Mooiste plekje van Bennekom is: Ik wordt erg blij van mijn eigen tuin. Zeker niet omdat het de mooiste plek/tuin van Bennekom is, maar het is voor mij een fijne plek om te zijn, waar de kippen scharrelen, de poezen de boel onveilig maken en ik heb daar een moestuintje (waar afgelopen jaar vooral de slakken heerlijk van hebben gegeten).

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Ik ontving ooit een kaartje met daarop de tekst; Liefde vermenigvuldigt zich als je het deelt. Wat zou het mooi zijn als we vanuit deze gedachte elkaar dagelijks tegemoet kunnen treden.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Klaas Muller