André Feenstra

Andre Feenstra

Om bij het jaarthema ‘Deel je leven’ aan te sluiten, kunt u om de paar weken een interview met een kerklid lezen. Daarin zal hij of zij ingaan op (geloofs)vragen. Zo hopen we de samenhang binnen de gemeente te bevorderen. Deze week is het de beurt aan: André Feenstra

Leeftijd: 72 jaar

Lid van de Brinkstraatkerk sinds 1976, in januari van dat jaar verhuisden we vanuit onze flat in Rotterdam Hoogvliet naar Bennekom.

Ik zit in de Brinkstraatkerk omdat We hebben gewoon onze attestaties door laten sturen, omdat wij vonden dat bij de kerk wilden blijven waar we belijdenis hadden gedaan. Van die keus hebben we nooit spijt gehad.

Dit is voor mij de kern van het christelijk geloof: Een groot deel van mijn jeugd heb ik doorgebracht in Haarlem. De wapenspreuk van die stad is: Amor Vincit Omnia, Liefde Overwint Alles. Voor mij is dat de kern van het christelijk geloof: Gods Liefde Overwint alles. Zelfs de moordenaar aan het kruis heeft dat ervaren!

Mijn favoriete bijbeltekst is: Er zijn diverse teksten die mij bijzonder aanspreken. Afhankelijk van de levensomstandigheden is nu de ene, dan weer een andere die troost of vertrouwen geven. Op momenten van twijfel of ik wel waardig genoeg ben om een kind van God te heten, vertrouw ik op wat er in Romeinen 8 in de verzen 38 en 39 staat, namelijk dat er niets is dat ons kan scheiden van Gods liefde: (38) Ik ben ervan overtuigd dat dood noch leven, engelen noch machten noch krachten, heden noch toekomst, (39) hoogte noch diepte, of wat er ook maar in de schepping is, ons zal kunnen scheiden van de liefde van God, die hij ons gegeven heeft in Christus Jezus, onze Heer.

Dit is wat de kerk voor mij betekent: Een plek om op adem te komen. Waar je samen met anderen kunt zingen, je geloof belijden en in je geloof gesterkt worden.

In mijn vrije tijd houd ik me graag bezig met Lezen (’s ochtends graag de krant, Trouw), wandelen (met de hond, maar ook langeafstandspaden), fotograferen en fietsen. Daarnaast besteed ik met liefde ook veel tijd aan het bezoeken van mijn vrouw Trudy, die sinds augustus 2020 in Walraven woont.

Mooiste plekje van Bennekom is: Er zijn vele mooie plekken in Bennekom. Een ervan is het heideveldje aan het einde van het verlengde van de Vossenweg.

Dit wil ik graag meegeven aan de gemeenteleden: Koester al het waardevolle dat we met elkaar en voor Bennekom hebben in de Brinkstraatkerk.

Ik draag het (estafette)stokje over aan: Harry Haverkamp.